جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

مجوز نامحدود، مقیاس پذیری را ممکن می کند

۲۰۳ بازديد
مجوز نامحدود: هدیه ای که هرگز از دادنش باز نمی ایستد
توسط استیو هختمن، اتوماسیون القایی
در 10 دسامبر 2020
مجوز نامحدود: هدیه ای که هرگز از دادنش باز نمی ایستد


تعطیلات زمان هدیه دادن است و هدیه گرفتن همیشه خوب است، اما آیا متوجه شده اید که برخی از هدایا بیشتر از بقیه ماندگاری دارند؟ برخی می شکنند و پرت می شوند، برخی تازگی خود را از دست می دهند و گرد و غبار جمع می شوند، در حالی که برخی دیگر سال به سال مفید و ماندگار هستند.

جرقه زنی، با مجوز نامحدود خود، یکی از آن هدایا است. اثر فوری مجوز Ignition این است که همانطور که انتظار دارید در پول شما صرفه جویی می کند، اما در طول زمان به مزایای شگفت انگیزی نیز منجر می شود. در روحیه هدیه دادن، در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که چرا مجوز نامحدود به بازپرداخت، سال به سال ادامه می دهد.

مجوز نامحدود: هدیه ای که هرگز از دادنش باز نمی ایستد

مجوز نامحدود برخی از بزرگترین مشکلات اسکادا را حل می کند
قبل از اینکه اتوماسیون القایی را تأسیس کنم، یکپارچه ساز سیستم بودم و نرم افزار صنعتی را که تقریباً هر روز باید از آن استفاده می کردم، غافلگیر می کردم. فهرست نقاط درد من طولانی بود و نمی‌توانستم بفهمم چرا فناوری IT بسیار جالب است و فناوری OT آنقدر دایناسور است. یکی از بدترین نقاط درد، مدل مجوز نرم افزار بود. چرا؟ زیرا مشتریان به صورت جداگانه و بر اساس هر صندلی فروخته و نصب می شدند. نصب هر کدام چهار ساعت طول کشید. فعال سازی مجوز یک دردسر بزرگ بود و باید برای هر مشتری انجام می شد. اگر بیش از یک مشتری می خواستید، زحمت و هزینه چند برابر می شد. بنابراین ملاحظات هزینه و کار، پروژه‌ها را مجبور کرد که به یک شبح محض تبدیل شوند که می‌توانستند باشند، که سبک من نبود.

و هی، این فقط برای مشتریان است. در مورد کلاینت‌های توسعه، برچسب‌ها، مشتریان تاریخچه، برچسب‌های تاریخچه، صفحه‌نمایش، پروژه‌های همزمان، گزارش‌ها یا حتی کاربران نام‌گذاری شده چطور؟ اوه همه آنها به صورت تدریجی شارژ می شوند.

به ذهنم رسید که باید راه بهتری وجود داشته باشد. آنچه من تصور می کردم یک نصب واحد، یک سرور واحد، یک مجوز واحد و یک قیمت بود. و از این طریق زمان اجرا نامحدود و مشتریان طراح، برچسب‌های نامحدود شامل برچسب‌های تاریخچه، گزارش‌های نامحدود، صفحه نمایش نامحدود، و درایورها و دستگاه‌های نامحدود ایجاد می‌شوند - و حتی بیشتر! من اتصال نامحدود به پایگاه داده و پروژه های نامحدود در حال اجرا به طور همزمان را متصور بودم. خیلی ها گفتند که مدل مجوز نامحدود باعث می شود ما از کار بیفتیم. دقیقا برعکس این اتفاق افتاد.

من دوست دارم بگویم "نرم افزار به ارزش میلیون دلار در یک مجوز." اینجاست که چرا ... اگر بخواهید یک مجوز سرور را روی سخت افزار مناسب بچرخانید و مثلاً 200 مشتری با 125000 برچسب راه اندازی کنید، هزینه آن تحت مجوزهای قدیمی و قیمت گذاری چقدر خواهد بود؟ طبق برآورد من حدود یک میلیون تومان.

ممکن است هرگز سیستمی به این بزرگی نسازید، اما می توانید. دیگر محدودیتی برای صدور مجوز وجود ندارد - فقط تخیل شماست. و من فقط در مورد هزینه نرم افزار صحبت می کنم. ساعت‌های انسانی لازم برای راه‌اندازی و نگهداری نرم‌افزارهای قدیمی در هر مقیاسی، تا آنجا که من نگرانم، نشان‌دهنده کاملی است، اما این موضوع برای مقاله دیگری است.

ما چیزی را داریم که از آن به عنوان چهار ستون خود یاد می کنیم. اینها شامل مدل فناوری جدید، مدل کسب و کار جدید، مدل اخلاقی جدید و مدل صدور مجوز جدید است. آخرین مورد، مدل مجوز جدید، چیزی است که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم. سه رکن دیگر به همان اندازه مخرب هستند، اما می‌توانیم در زمان بعدی درباره آنها بحث کنیم.

مجوز نامحدود: هدیه ای که هرگز از دادنش باز نمی ایستد

مجوز نامحدود به شما زمان بیشتری می دهد تا روی آنچه مهم است کار کنید
زمانی که من یکپارچه‌ساز بودم، روی خطی با مشتری کار می‌کردم که از کار کردن با او واقعاً لذت می‌بردم. او مجبور شد تماس تلفنی بگیرد، بنابراین در همین حین نرم افزارمان را دانلود کردم و آن را به خط PLC متصل کردم. من تعدادی گرافیک و انیمیشن زیبا ایجاد کردم و برخی از شاخص های اولیه کارایی را اضافه کردم.

همه اینها حدود 30 دقیقه طول کشید. وقتی رفیقم تماس تلفنی اش را تمام کرد و صفحه ای را که من ساخته بودم دید، پرسید: "این چیست؟" گفتم: «نگران نباش، هیچ هزینه‌ای برایت ندارد. در حالت آزمایشی است و تایم اوت می‌شود.» و او گفت: «نه، من نمی‌خواهم زمانش تمام شود.» روز بعد او به من سفارش خرید داد و ما برای ساختن چیزهای بسیار جالبی رفتیم.

این نشان می‌دهد که فروش Ignition و شروع ساختن چیزها چقدر آسان است. در آن زمان من نرم افزار خود را در کمتر از سه دقیقه نصب کردم. امروزه می‌توانید «کل وعده غذایی» را در کمتر از سه دقیقه نصب کنید، که باید چیزهای زیادی در مورد مدل فناوری جدید ما به شما بگوید.

به طور خلاصه، نرم افزار سنتی برای تحمل آن بسیار دردناک بود. دریافت آن خیلی دردناک است، برای تعیین آن خیلی دردناک است، نصب آن بسیار دردناک است، برای فعال کردن خیلی دردناک است، برای ارتقا خیلی دردناک است، برای مهاجرت خیلی دردناک است، برای نشان دادن خیلی دردناک است، به طرز دردناکی گران بود و پس از تحمل همه اینها، دردناک بود. محدود. و از بین همه اینها، ایگنیشن متولد شد.

مجوز نامحدود: هدیه ای که هرگز از دادنش باز نمی ایستد

مجوز نامحدود به شما امکان می دهد به هر فرصتی "بله" بگویید
در کنفرانس‌های ما، مشتریان به‌طور یکسان مرا متوقف می‌کنند و می‌گویند: «از اینکه کنترل‌ها را دوباره سرگرم‌کننده کردید متشکرم!» و ادغام‌کننده‌ها معمولاً با «اکنون می‌توانم بگویم «بله!» به هر چیزی عمل می‌کنندمشتریانم از من درخواست می کنند.» من از شنیدن این کلمات فوق العاده خوشحالم. آنها تجربه من را تکرار می کنند زیرا، به یاد داشته باشید، من اولین مشتری بودم که از Ignition استفاده کردم.

از احساس ناامیدی و ناامیدی به احساس شادی تبدیل شدم. من کارم را با جایگزین کردن برنامه‌های نرم‌افزاری مخاطره‌آمیز و یک‌باره‌ای شروع کردم که پایگاه مشتریان ما را آزار می‌داد و این به من اجازه داد شب‌ها بخوابم. سپس شروع به ارائه برنامه‌هایی کردم که ارزش بی‌سابقه‌ای را ارائه می‌کردند و آنقدر مشغول شدم که نتوانستم مهندسان کنترلی کافی برای ارائه پیدا کنم (مشکل خوبی است).

به یاد می‌آورم که روی یک پروژه بزرگ در کالیفرنیای شمالی با دو رقیب کار می‌کردم. همه ما روی بخش‌های مختلف یک پروژه کار می‌کردیم، اما بسیاری از بخش‌ها همپوشانی داشتند. مدیر عامل شرکت همه ما را در اتاقی قرار داد تا بفهمیم چگونه می‌توان آخرین ایده‌اش را اجرا کرد. او سؤالاتی می‌پرسید و رقبای من می‌گفتند: «نمی‌دانم چگونه این کار را انجام دهیم» و من می‌گویم: «ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. این پیش پا افتاده است، و آنها می گفتند: "اما چگونه؟" احساس می کردم یک جادوگر هستم.

مجوز نامحدود: هدیه ای که هرگز از دادنش باز نمی ایستد

مجوز نامحدود، مقیاس پذیری را ممکن می کند
مقیاس پذیری مقرون به صرفه با حرکت جهان به سمت تحول دیجیتال dop hmi، IIoT یا صنعت 4.0 (هر چه می خواهید نامش را بگذارید) مهم است. در حالی که Ignition از نقطه نظر فناوری کار بیهوده ای است، این مدل مجوز نامحدود است که این پروژه ها را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می کند. آنها معمولاً شامل مقادیر زیادی از دستگاه های لبه شبکه، حسگرها و کنترلرها هستند. مدل‌های سنتی به دلیل عوامل اقتصادی و فناوری نیز مقیاس‌پذیر نیستند.

یکی از جنبه های مقیاس پذیری Ignition این است که در دیتاسنتر، دفتر جلو، کف کارخانه یا لبه شبکه به همان اندازه خوب کار می کند. می تواند روی هر چیزی از Raspberry Pi گرفته تا بزرگترین سرور قابل تصور اجرا شود. و می تواند تقریباً بر روی هر سیستم عامل مدرنی از جمله هر نسخه ویندوز، لینوکس یا OSX اجرا شود. این قابلیت زمینه را برای یک قدم بزرگتر فراهم می کند.

مقیاس پذیری سازمانی با اتصال یکپارچه چندین سرور به یکدیگر به دست می آید، و این قابلیت تا Ignition Edge گسترش می یابد، که مفهوم "نامحدود" را به سطوح جدیدی می برد. حتی بیشتر از آن، Ignition ساخت و نگهداری سیستم های سازمانی جهانی را نسبتاً آسان می کند، که یک عنصر حیاتی برای موفقیت بلندمدت است.

در اینجا خیلی چیزها می توانم بگویم، اما گفتن کافی است، در حالی که بیشتر صنعت در مورد تحول دیجیتال، IIoT و صنعت 4.0 صحبت می کنند، ما در واقع امروز به وعده خود عمل می کنیم. مدل مجوز نامحدود ما این پروژه ها را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می کند و مدل فناوری جدید ما آنها را به واقعیت عملی تبدیل می کند.

مجوز نامحدود: هدیه ای که هرگز از دادنش باز نمی ایستد

صدور مجوز نامحدود به نوآوری قدرت می بخشد
زمانی که ما برای اولین بار این شرکت را راه اندازی کردیم، وارد صنعتی می شدیم که به نظر می رسید یک صنعت بالغ و بهره برداری شده بود که در آن فرصت کمی برای رشد یا نوآوری وجود داشت. شما شرکت‌های مستقری داشتید که از قلمرو خود محافظت می‌کردند و فناوری‌های اختصاصی را با مدل‌های مجوز ظالمانه می‌فروشند که خلاقیت را خفه می‌کرد. اگرچه دنیای فناوری اطلاعات به سرعت در حال رشد و نوآوری بود، اما دنیای OT در سیلوها منزوی شد و با سرعتی کند به جلو حرکت می کرد.

متفکران متعارف آن محیط گفتند مدل مجوز نامحدود ما محکوم به شکست است زیرا "چگونه می توانید این کار را انجام دهید و همچنان پول در بیاورید؟" متصدیان سال‌ها از این خط علیه ما استفاده کردند - فایده‌ای نداشت. ما متوجه شده‌ایم که وقتی محدودیت‌های تکنولوژیکی و موانع اقتصادی قدیمی را در هم می‌کوبید و به مردم پلتفرمی قدرتمند می‌دهید تا بر روی آن بسازند، فضای بی‌پایانی برای نوآوری باز می‌کنید. زمانی که مهندسین و یکپارچه‌سازان دیگر با موانع دلخواه مواجه نشوند، می‌توانند در تعقیب نوآوری بی‌قرار باشند و سپس بدون نگرانی در مورد برچسب‌ها، صندلی‌ها و سایر محدودیت‌ها، آن را به طور گسترده گسترش دهند. این به آنها امکان می‌دهد روی مهم‌ترین چیز تمرکز کنند: ایجاد راه‌حل‌های عالی.

از طرف دیگر، مدل مجوز نامحدود تأثیر مثبتی بر توسعه خود Ignition داشته است. وقتی مدل نامحدود را تصور می‌کردیم، می‌دانستیم که مردم از آن قدردانی می‌کنند، اما هرگز میزان نوآوری و مقیاس پروژه‌هایی را که رها می‌کند پیش‌بینی نمی‌کردیم. مشتریان پلتفرم را بیشتر و بیشتر می راندند و بیشتر و بیشتر از آن مطالبه می کردند. بنابراین ما چاره ای نداشتیم جز اینکه Ignition را هر چه بیشتر توانمندتر، بهتر و بهتر کنیم. این چرخه در طول سال‌ها آنقدر تکرار شده است که جای تعجب نیست که ما سال‌های نوری از دیگران جلوتر هستیم.

مجوز نامحدود: هدیه ای که هرگز از دادنش باز نمی ایستد

مهمترین فایده
صدور مجوز نامحدود بخش مهمی از جذابیت و اثربخشی Ignition به عنوان یک پلتفرم کاربردی صنعتی است. در واقع، من می بینم که این مهمترین مزیتی است که Ignition ارائه می دهد. همانطور که ما به رشد خود ادامه می دهیم، شرکت ما بر روی آسان، سرگرم کننده و مقرون به صرفه نگه داشتن سیستم جرقه زنی و همچنین روی چهار ستون ما که البته شامل مدل مجوز جدید نیز می شود، متمرکز خواهد ماند. به این ترتیب می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که Ignition به ارزش واقعی جامعه ما، روز به روز و سال به سال ادامه می‌دهد. من دوست دارم اسمش را هدیه ای بگذارم که ادامه داردing!
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.